İlk jet tayyare Messerschmitt Me-262

Evet uzun bir sürenin ardından merhabalar, bugünkü konumuz ilk jet tayyare olan nazi almanyası yapımı Messerschmitt Me-262, evet çoğumuzun bildiği gibi Naziler dünyaya çok büyük hasar vermiştir, büyük soykırım ve insanlık suçları başta olmak üzere aşırı derecede kötü şeyler yapmıştır fakat Naziler bu kötü şeyleri yaparken aynı zamanda dünya tarihindeki teknolojik gelişmeler adına büyük bir ilerleme kaydediyordu, Prof.Dr.Celal Şengör'ün dediğine göre müttefiklerden 50 yıl ileride bir teknolojisi vardı Nazi almanyasının, öyle ki celal şengör'e göre  bugün uzaya ve aya giden ilk roketlerin temelleri nazilerin V1 ve V2 füzelerine dayanıyor, yani kısaca "Tamam işte kardeşim çok iyi teknolojisi varmış Nazilerin, kısa kes" diyebilirsiniz fakat bu ön bilgilendirmeydi.

Neyse konumuza gelelim konumuz Messerschmitt Me-262.

Nedir ne değildir nasıl ortaya çıkıldı kaç yılında nasıl başlandı bu çalışmalar?

İlk önce hayati bilgilerden başlayalım.
-Me-262 Schwalbe (Kırlangıç) hava muharebesine giren ilk jet uçağıdır.

-Prof. Willy Messerschmitt’in B.M.W tarafından geliştirilmekte olan jet motorlarından ikisini kullanacak yeni bir av uçağı projesini yapmak üzere çağırılmasıyla başlamıştır.

-Seçilen konfigürasyon ince aerodinamik yapılı bir gövdeye ve kanat altındaki podlara yerleştirilmiş iki jet motoru olan bir uçaktı. Bu  Sovyetler tarafından çok benimsenmiş ve savaş sonrası yaptıkları tasarımlarda uzun süre yararlanılmıştır (Kısaca sovyetler almanların tasarımlarından çok ilham aldı, savaştan sonra amerikan ve sovyetler yaptıkları gönderdikleri roket ve uçak teknolojilerinin büyük kısmını almanlara borçlu)

-Gövde 1941’de uçmaya hazırdı fakaat; 

B.M.W. devamlı uzayan gelişim gecikmeleriyle boğuşuyordu. Bu nedenle ilk uçuş, uçağın burnuna takılan pervaneli motor ile gerçekleştirildi. Bu ilk uçuşlar iyi kullanım özellikleri sergilediler ve motorlar hazır olana kadarki sürede diğer sistemlerin denenmesine olanak tanıdılar. İlk prototipler klasik kuyruk tekerleği ile donatılmıştı. Ancak bu uygulama kalkışlarda büyük tehlikeler yaşandığı için, bilahare standart hale gelecek olan içeri toplanabilir üçlü iniş takımı seçildi.

Not: İkinci dünya savaşındayken şu anki ünlü araba markaları olan : Mercedes-Benz(Daimler-Benz) , Porsche , BMW gibi ünlü alman markaları savaş endüstrisine büyük hizmetler vermiştir

örneğin içten yanmalı motorların babası olan Karl Benz , Flugmotoren, gibi bir kaç uçak,kamyon ve arabalara motor hizmetleri sağlamıştır, 

bkz: 




















ayrıca Almanyanın o dönemdeki silahlı kuvvetleri olan Wehrmacht'ın kullandığı BMW marka motorsiklet'ler 

bkz:





velhasıl öyle işte neyse biz konumuz olan Messerschmitt'e devam edelim.


Projenin gecikme sebepleri:

-Projenin gecikmesinde Luftwaffe komuta kademesini ilgisizliği ile 
-Adolf Hitler’in bombardıman versiyonundaki israrı
- ( Me 262A-2a Sturmvogel (fırtına kuşu)) kadar motorda yaşanan sorunlar da neden olmuştur. 1943 yılında Junkers gerekli güç ve dayanılıklıktaki motoru üretince uçağı yapmak olası hale gelebilmiştir. Luftwaffe Me 262A-1a’yı 1944 ortalarından itibaren cephede kullanmaya başlamıştır. 30-mm toplar, havadan havaya roketlerle çok iyi donatılmış olmasına rağmen savaşın kaderini Almanya’nın lehine dönüştürmek için çok geç kalmıştı. Me 262’ler müttefikler tarafından sayısal olarak dışlanmışlardı. 18 Mart 1944’de bir müttefik hava saldırısına 1221 bombardıman ve 632 eskort uçağı katılmış ancak Almanlar bu uçaklara karşılık 37 Me 262 gönderebilmiştir. Bu saldırıda 12 bombardıman ve 1 av uçağı düşürmüşler, kendileri de 3 kayıp vermiştir. Bir sonraki olayda da yine kendilerinden 4 kayıba karşılık 16 müttefik uçağını düşürmüşlerdir. Bu 1’e karşı 4 gibi çok iyi bir orandır ancak düşürdükleri uçak miktarı %1’i bile oluşturamamaktadır.


Büyük endüstri merkezlerine devam eden hava saldırıları nedeniyle üretimi devam ettirmek te çok güçleşmişti, birçok uçak yüzeydeyken imha ediliyordu. Bazıları da kötü pilot eğitimi ve müttefik uçaklarının çok sayıda ve iyi manevra yetenekli olmaları nedeniyle düşürülmüştü. Yaklaşık 1,433 uçak üretilmiştir ancak bunlardan yalnız 300 kadarı göreve çıkabilmiştir. 500’den fazlası daha yerde iken tahrip edilmiştir. Kalanlar da yakıt ve parça yokluğu nedeniyle uçamamıştır. Sağlam kalan birçok uçak zaferin sahipleri tarafından henüz gelişmekte olan jet çağına atlayış yapabilmek için kullanılmışlardır.


eveet ve uçağımızın teknik özellikleri.

öncelikle uçak gerçekten dönemin koşullarına göre dehşet-ül vahşet bir makine, ama dediğim gibi o dönemin şartlarına göre değerlendirmeliyiz, tarihi olay ve olgular o dönemin şartlarına göre değerlendirilir, unutmayın..

- mürettebat: 2-4 ,
-Motorlar: 2 x Daimler Benz-605, power/gücü: 2 x 1065kW, (mercedes'in motoru kullanılmış mesela bunda)

-kanat açıklığı: 16.2m, 



-uzunluk: 12.3m

-yükseklik: 4.1m

-kanat alanı: 38.5m2

-kalkış ağırlığı: 7100kg

-boş ağırlığı: 5600kg

-azami hız: 595km/h (bakın bu önemli, saatte neredeyse 600km, sene 1940'lar, ona göre :D )

-seyir hızı: 450km/h,

-tavan: 10000m, 

-menzil: 1200km ( bu da gayet iyi bir menzil.)

silah donanımı: 4 x 7.9mm MG, 5 x 30mm 

Ve ayrıca bazı fotoğraflar:










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2.Dünya Savaşı'nın mega silahlarından Gustav topu.

Ey şanlı Türk Kadını! sen yerlerde sürünmeye değil omuzlar üzerinde göğe yükselmeye layıksın.